Faner

mandag den 24. oktober 2011

Babyvest med sjalskrave


Her er hvad der om ud af mine anstrengelser, som jeg viste begyndelsen på i forrige indlæg: En stribet babyvest med sjalskrave.

Jeg er blevet inspireret af 50'erne og 60'ernes populære sweatre med sjalskraver, som er moderne igen. Jeg satte mig derfor for at lave en model til de mindste med sjalskrave, og det er blevet til denne lille strikkede sag. Man kan måske kalde vesten en variation over den meget klassiske babyvest/babyundertrøje, som også strikkes i rib over hele kroppen.
Vesten er strikket i alpaca, som er mit favoritgarn, i farverne er koksgrå, råhvid og turkis.

Jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på, da jeg valgte at strikke den i en str. 0-3 måneder, for Johanne er jo 6 måneder! Jeg tror, jeg tænkte, at jeg bare først skulle se, om min idé med en sjalskrave kunne lade sig gøre og så var der jo ikke grund til at strikke unødig stort, hvis jeg nu måtte trævle det hele op igen.

Men jeg er faktisk ret tilfreds med resultatet, så jeg må jo ud at finde mig en bette bebs, jeg kan prøve den på.
Jeg HAR prøvet den på Johanne og har derfor en idé om at modellen er go' - Johanne er bare for tyk;-) Kraven sidder fint ind til halsen og er meget fleksibel.

Så jeg må vist igang med pindene igen og strikke en størrelse, der passer til Johanne.

7 kommentarer:

  1. neeeej hvor er den fin, elsker den krave, hvor er du dygtig.

    SvarSlet
  2. for en FRESH vest!!!!!!

    fiiie ting og fin blogg! :)

    SvarSlet
  3. Lækker detalje med kraven! Hvis du keder dig en dag, skal du ikke høre ét ondt ord, for at bruge tiden på at skrive opskriften ned ;-P

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)